Katakolo - Reisverslag uit Katákolon, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Katakolo - Reisverslag uit Katákolon, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Katakolo

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

06 Augustus 2012 | Griekenland, Katákolon

Maandag 6 augustus
Na een aantal heerlijke stranddagen weer op pad, dit keer na het plaatsje Katakolo. We varen nu wel een stukje om maar dat komt omdat we Olympia willen bezoeken.
We werden vriendelijk onthaald door de havenmeester, mooie woorden over de fantastische Nederlanders. Bij aankomst in het havenkantoor werd ik (Jos) getracteerd op een plastic beker rode wijn uit de koelkast. De havenmeester kende Nederland goed, hij had gevaren de plaatsen Vlissingen, Rotterdam, Schiedam en Katedrecht waren hem wel bekend.

Dinsdag 7 augustus
Vandaag met de trein naar Olympia, een ritje van een uurtje. Het plaatsje bestaat uit het oude en het commerciële gedeelte met natuurlijk winkels en veel, heel veel restaurants.
Er is niet veel over van de oude stad Olympia, veel omgevallen vervallen stenen, alleen het stadium is in goede staat. Er waren vroeger alleen zitplaatsen voor de belangrijke mensen, de rest moest staan.
De sporten werden alleen door mannen (naakt) beoefend, getrouwde vrouwen mochten daardoor niet naar de spelen kijken. Ook hebben we de plaats gezien waar elke twee jaar de vlam wordt ontstoken. Het was slechts 39 graden zonder wind. Jullie klagen over het weer maar wij ook.
Voor degene die zonder raadplegen van internet weten waar de Olympische 5 ringen en kleuren voor staan kunnen wij een week lang een Zeilreis aanbieden in Griekenland.
S'avonds weer live muziek in de haven, drie bands en een meloen gekregen van de havenmeester.

Woensdag 8 augustus
Wat is er vandaag ook weer zo speciaal? Natuurlijk Yvonne is jarig en voor degene die het vergeten zijn ze is 57 jaar geworden.
We willen langs deze weg de mensen vriendelijk bedanken voor de verjaardag reacties. En vanavond weer live muziek en natuurlijk gaan we lekker uit eten.

• 08 Augustus 2012 - 15:13

Monique:

Hoi Yvonne en Jos,

Het was er inderdaad even bij in geschoten, maar natuurlijk van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Yvonne.
    Veel plezier vanavond met de muziek en het lekkere eten.
    En geniet nog van de rest van de vakantie.

Groeten, Monique

• 08 Augustus 2012 - 16:37

Richard En Jessica:

He Jos en Yvon,

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria .......... Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Yvon.

Wat ontzettend leuk om jullie berichtjes te lezen. Wij zijn net terug van vakantie en dacht nu ga ik eens een berichtje sturen. Sorry dat we het niet eerder gedaan hebben maar we hebben best spannende maanden gehad. Eerst met mijn vader (gaat gelukkig beter) en toen mijn moeder, maar dat hoor je nog wel. Gelukkig is het nu weer wat rustiger aan het front. We hebben jullie wel gevolgd hoor echt gaaf wat jullie allemaal mee maken zeker een hele ervaring. Mis mijn bakkie thee wel met je hoor Yvon. We wensen jullie nog heel veel plezier vanavond neem er een van mij dan doe ik dat ook. heel veel liefs en een dikke kus van Richard, Jessica, Justin, Lisa en Indy xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Augustus 2012 - 18:46

Andrea:

Hoi Yvon,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik vind het echt super om jullie verhalen te lezen.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Caravan op stal en die mag er 1-9 weer uit. Wel 3 heerlijke weken gehad in Castricum. Larissa gaat over 1,5 week naar groep 3, dus dat is echt fantastisch van haar.

Kus van Diem, Dré, Larissa en Lars

• 08 Augustus 2012 - 20:35

Hennie:

Hallo Jarige en Jos,

Yvonne natuurlijk was ik jouw verjaardag niet vergeten, langs deze weg van harte gefeliciteerd.
    En natuurlijk weet ik ook hoe oud je bent geworden.
    Dat was voorheen de leeftijd om er uit te kunnen, maar helaas dat is niet meer.

Ik volg jullie reisverslagen met grote interesse, maar vind het lastig om daarop
    in het openbaar te reageren.
    Wij zijn nog steeds druk in Amstelveen.
    Denken eind september over te gaan.

Groeten van Hennie en natuurlijk ook van Floor

• 13 Augustus 2012 - 22:41

Henjo Broekhuizen:

Dat treft, ik ben 10 augustus 55 jaar oud geworden.
    Samen nog een goede reis richting Patras.

Tot de volgende mail