Methana - Reisverslag uit Méthana, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Methana - Reisverslag uit Méthana, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Methana

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

07 September 2012 | Griekenland, Méthana

Vrijdag 7 september
De 4 dagen zijn een week geworden, Aigina is een heerlijk eiland. Vandaag een prima zeildag naar het eiland Methana en het gelijknamige havenplaatsje. We zijn de enige passanten vandaag, alleen boten die hier een vaste ligplaats hebben met buitenlandse eigenaren. Het water in de haven is wit van kleur, dit komt omdat er zwavel uit de grond komt en het stinkt naar rotte eieren. Tegenover ons in een keuroord voor reuma patiënten dit zwavelhoudende water geneest de klachten.
Vanaf morgen wordt er storm verwacht maar we liggen hier goed beschut.
Maandag 10 september
Geen storm maar wel heel veel wind we vermaken ons goed. Vandaag gezwommen in het zwavelwater, volgens de lokale mensen moet je er 20 minuten in blijven men heeft zelfs een klok op gehangen aan een rots om de tijd te controleren. De planning is om woensdag naar Poros te vertrekken.

• 10 September 2012 - 22:37

Astrid:

Hoi,nou en was het lekker in de zwavel?ik denk het wel hè.vanmorgen druk geweest.Dokter geweest.mijn bloeddruk was zo,mooi,ik hoop dat hij zo blijft.En daarna bij dr.portielje ook alles goed.Het word voor jullie aftellen,maar ik ben blij toe.Het is toch wel lang hoor.Nou nog heel veel plezier en tot gauw.Gr.xxxxxxxxx

• 11 September 2012 - 14:42

Mirjam En Thijs:

Wat hebben jullie een mooie reis he maar nu gaat het gauw geniet er van,
    Je hebbt even niks van ons gehoord het was mooi weer en we waren naar de boot.
    we hebben lekker gevaren , nu weer even thuis en dan nog terug naar de
    boot hoop dat het weer nog even goed blijft
    Nu jullie genieten er van dag Groetjes Thijs en Mirjam

• 12 September 2012 - 09:09

Dr Zodiac:

Goede herinneringen aan Methana's zwavelbad, met alleen spijkers om de handdoek aan op te hangen. Heel goed nadenkend, is dat niet de haven met de nauwe toegang met deels rotsblokken onder de waterlijn?

HGr...Han

• 14 September 2012 - 10:43

Aad:

Hallo foureyes,

Goed te horen dat julllie het nog steeds naar jullie zin hebben en nog steeds genieten van het varen
    en zwemmen ed. ook al is het water niet overal even schoon wat ik begrijp uit de verhalen.
    Hier begint het al najaar te worden de temperatuur gaat dalen s'morgens is het donker bij vertrek
    van huis en de blaadjes gaan al vallen.
    We kijken hier al uit naar de" sterke" verhalen welke we zullen horen wanneer je hier in Hoogvliet
    gaat beginnen.
    Geniet de laatste paar weekjes nog van jullie vakantie.

Groet
    Aad