Eiland Corfu - Reisverslag uit Benitses, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Eiland Corfu - Reisverslag uit Benitses, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Eiland Corfu

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

19 Mei 2014 | Griekenland, Benitses

Beste Volgers,

Eindelijk werkt het internet van Vodafon dus kunnen we onze belevenissen weer vertellen. Zaterdag 10 mei zijn we naar Prevessa gevlogen waarna we een aantal dagen onderhoud hebben verricht aan de boot. Schoonmaken, onderkant schuren, een nieuwe laag antifouling aanbrengen en onderhoud aan de schroef. Het weer was wisselvallig, zon maar ook veel regen. Wij staan met de boot op de kant bij Cleopatra Marina, op dit terrein staan 1200 boten geparkeerd voor de wintermaanden. Water en elektriciteit zijn aanwezig, een ladder om op de boot te komen en de gereserveerde rolsteiger was ook neergezet.

Donderdag 15 mei om 13.00 uur te water en natuurlijk zoals dat nu een beetje bij ons hoort veel wind 6-7 Bf. Leuk om de eerste keer weer met je boot te varen, veel wind en stroming in de haven. Zaterdag na een een aantal dagen met storm en regen toch op pad naar vrienden Jan en Tinneke op het eiland Corfu in de haven van Benitses.
Jan heeft problemen met het uitlaatsysteem van de motor en heeft tweede hands onderdelen gekocht in Nederland. We wachten op aankomst er van. Jan en Tinneke gaan als het goed is een stukje met ons mee naar Italie, maar dan moet de motor wel in orde zijn. Vandaag maandag 19 mei gebeld naar PostNL waar ze konden vertellen dat de onderdelen op het eiland zijn gearriveerd. Vandaag ook boodschappen gedaan, veel ingeslagen want we hadden een echo in de koelkast. We liggen in de stadshaven van Benitses, gratis maar geen water en elektriciteit dus de zonnepanelen moeten hun werk doen om de accu’s vol te houden.

Met Yvonne gaat het naar omstandigheden goed, ze heeft nu meer rust dan thuis waar ze iedere keer weer haar verhaal moest vertellen, dit is niet kwaad bedoeld maar ik neem aan jullie dit begrijpen. Als er verandering plaats vinden melden we dit natuurlijk.

Zodra we een datum hebben om de oversteek naar Italie te maken melden we het.
Groetjes van Jos en Yvonne van het eiland Corfu.

• 19 Mei 2014 - 18:38

Mirjam:

Hooi Jos en Yvonne
    Ben blij dat alles goed is gegaan nu hopen dat de windt wat minder wordt,
    Maar geniet nu van de rust groetjes Thijs en Mirjam

• 20 Mei 2014 - 17:42

Jantine:

Fijn om te horen dat het goed gaat daar, in het bijzonder Yvonne.
    Hopelijk blijft dit alles zo natuurlijk!!!!
    Veel succes met alles.

Groetjes Erwin en Jantine

• 25 Mei 2014 - 20:15

Astrid:

Hallo, wat fijn dat alles goed gaat.Maakte me toch wel zorgen maar dat weten jullie wel.Ik hoop voor jullie dat het weer een beetje normaal blijft zonder die storm.Hier mogen we niet klagen ,dan een paar mooie dagen en dan weer regen veel regen.Vandaag was het ook nog lekker,maar de voor uitzichten zijn weer minder.Regen en ,Wind,.Ik hoop snel weer wat te horen.Tot nu gaat het met je Boom goed !Josje, Haha ik doe mijn best. Heel veel kusjes en groetjes van mij ik hou van jullie xxxxxxx