Port St. Louis, Frankrijk - Reisverslag uit Marseille-en-Beauvaisis, Frankrijk van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Port St. Louis, Frankrijk - Reisverslag uit Marseille-en-Beauvaisis, Frankrijk van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Port St. Louis, Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

21 Juli 2014 | Frankrijk, Marseille-en-Beauvaisis

Beste Volgers,

Hier toch nog een berichtje van ons, WiFi internet is hier moeilijk, de havens hebben geen verbindingen, en in de cafés en restaurants is het niet anders.
We zijn eergisteren in de haven van St. Louis aangekomen, we blijven hier tot 27 juli. We gaan hier de boot prepareren voor transport naar Nederland. 28 juli gaan we naar Port Napoleon waar de mast van de boot wordt gehaald en 31 juli wordt de boot opgehaald.
Wat is er allemaal gebeurt?
We zijn van Rome langs de kust gevaren naar het eiland Elba, een mooi eiland met natuurlijk de historie van Napoleon. Scooter gehuurd en het eiland bekeken.
Daarna hebben we de beslissing genomen om niet naar Corsica te varen maar onze weg langs de kust te vervolgen. De laatste haven van Italie was San Remo. Oude glorie van de rijke, mooie stad en in de haven zie je de rijkdom. Super grote jachten, ferrai's en Bentley's op het parkeer terrein. Een nadeel van Italie is dat de meeste havens geen stadje hebben maar ver buiten de bewoonde wereld zijn gebouwd.
Frankrijk ook een apart verhaal, dit land heeft meer boten dan ligplaatsen dus als passant ben je daar niet blij mee. Iedere dag bellen naar de havens of ze de volgende dag een plaatsje hebben, soms drie tot vier havens geen plaats of bel maar naar 12 uur.
In Frankrijk hebben we in de volgende havens gelegen, Bealieu-sur-mer "met de bus naar Nice", St. Raphael, Toulon en een haventje vlak bij Marseille daar hebben wij niets betaald omdat de computer niet aanwezig was. Deze dagen blaast de Mistral in dit gebied, windkracht 6-7Bf.
Laatste weken zijn ingegaan voor ons, 2 augustus met de trein naar huis.

Een droom hebben is een, het uitvoeren is twee. Wij zijn in de gelukkige omstandigheid geweest om onze droom te verwezenlijken. Dertien maanden in drie jaar vrij zijn en genieten van je vrijheid, zeilen met je eigen boot in Slovenië, Kroatië, Italie, Griekenland en Frankrijk. Het kanaal van Korinthe en de Straat van Messina, de Adriatische, Ionische, Egeïsche, Tyrreense zee, de vele eilanden van Griekenland en de kust van Italie, de stormen Bora en Mistral, wij hebben het allemaal gedaan en meegemaakt.
Wij hebben er ook vrienden aan overgehouden, Tineke en Jan, Marleen en Frans, Alie en Willem, maar helaas is Willem een aantal weken geleden op 69 jarige leeftijd plotseling overleden, een grote schok voor ons.
Als laatste opmerking van ons, als je een droom heb en je kunt hem verwezenlijken aarzel dan niet want "had ik het maar gedaan" is het ergste wat je kunt overkomen.
Groetjes Jos en Yvonne.

  • 21 Juli 2014 - 22:28

    Petra:

    Hoi hier is ze dan weer,terug van weggeweest,jammer he voor jullie dat het einde nu in zicht komt(voor ons niet hoor!)grapje,maar jullie hebben gedaan wat je wilde en dat is heel mooi,hoeveel kunnen dat zeggen?ik zit momenteel met een manke,Karel heeft een slijmbeursontsteking in z'n knie, eigenlijk gekomen door een misstap vrijdag al bij de CAR,maar eigenwijs,niet willen luisteren naar Astrid en mij weekend door gelopen en toen gisteravond Bert zei dat die naar de huisartsenpost moest,ging die wel en toen zij ik:ga maar metArie(m'n buurman)die kan rijden!?En nu is die zielig,ach!Het aantal Ned. Slachtoffers is opgelopen ik dacht iets van 195,verschrikkelijk,zal je familie of bekende zijn,en dan alles zo moeizaam,echt erg Zo zie je maar hoe betrekkelijk alles is,op de tv zie je. nou steeds de laatste ontwikkelingenZe moeten de lichamen gewoon vrij geven kunnen ze tenminste naar d'r laatste rustplaats,zo erg wat ze mee moeten maken,dat gesul met die lichamen
    Nou genieten jullie nog maar even TOT SNEL xxxxxx

  • 22 Juli 2014 - 10:45

    Jantine:

    Mooi verwoord!! Geniet van de laatste dagen daar en goed reis terug! Time flies!!
    Met groet!!

  • 23 Juli 2014 - 14:01

    Astrid:

    Hallo ik heb jullie net gesproken,en het ,,gelezen,,Heel mooi geschreven en verwoord.Inderdaad als je dromen heb en je heb de kans,doen,Ik ben blij dat jullie die kans hadden en het ook gedaan hebben.Dat kan niemand meer van jullie af nemen.Al lieten jullie mij wel achter,maar vooruit het is jullie vergeven.Haha.Wie weet komt mijn droom ook ooit is uit.Maar met mij ,geluk,zal wel niet.Ik ben wel heel blij voor jullie,maar nog blijer dat jullie weer thuis komen.Hier is alles goed en mooi weer.Nou geniet er nog maar van,en tot gauwwwww. I Miss you xxxxxx

  • 24 Juli 2014 - 09:58

    Petra:

    Hoi,even een berichtje om jullie op de hoogte te houden van de vliegtuigramp,gisteren de eerste lichamen thuis gebracht ,kon je live zien op t.v,wat indruk wekkend,Alexander,Maxima,Rutte en allemaal hoge pieten, ook Pr. Lorant uit België uit Australië wat mooi,dat verdienen de slachtoffers ook Vanuit Eindhoven. naar Hilversum,allemaal mensen langs die route,vlaggen half stok(door heel het land)zelfs pretparken lagen een kwartier stil,go zo mooi,kippenvel.Een nationale dag van rouw,nu komen er elke dag lichamen aan voor florentisch onderzoek,je moet natuurlijk wel het goede lichaam begraven,maar dat kan nog wel even duren.Ik hoop voor de nabestaande snel want dit lijkt me ook niet alles,wat leef ik(iedereen)mee met die mensen
    Zorgen jullie maar voor betere berichten
    Bye,Bye xxxxx

  • 26 Juli 2014 - 08:44

    Astrid:

    Hallo,hier zijn we weer.Vandaag nog een weekje en dan zijn jullie weer thuis.Ik ben er wel blij om,jullie misschien iets minder.Maar ja, je kan het maar gehad hebben.Raar idee dat ik volgende week in Rotterdam sta om jullie weer op te halen.Inmiddels heb ik eindelijk mijn ,bamboe,staat zo leuk.Denk er nu aan om het toch helemaal te doen.We zien wel.Nog steeds goed weer hier,iets minder warm.Geniet nog maar even en tot volgende week,yeaaaaaaa.xxxxx

  • 27 Juli 2014 - 10:19

    Astrid:

    Hoi Josje,nou ik heb dat batterijtje kunnen kopen,maar op de snelweg bij de benzine pomp hadden ze het niet.Gelukkig wel in Denhaag.Dus vanacht het batterijtje er in gedaan en op zijn plaats gedaan Goed he.Nou ik zie jullie snel doeiiiiiiiiiiiLove you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Marseille-en-Beauvaisis

Zeilreis 2013

Zeilreis door Griekenland

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Port St. Louis, Frankrijk

20 Juni 2014

Rome

12 Juni 2014

Izola di Procida

05 Juni 2014

Millazzo

29 Mei 2014

Rocccella Ionica
Jos & Yvonne

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 2148
Totaal aantal bezoekers 35403

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Oktober 2013

Zeilreis 2013

07 Mei 2012 - 04 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: