Eiland Patmos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Eiland Patmos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Eiland Patmos

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

14 Juni 2013 | Griekenland, Naxos

Vrijdag 14 juni,
Vandaag aangekomen op het eiland Patmos, we liggen aan de kade ongeveer 10 minuten lopen van het oude centrum. Dinsdag en woensdag hebben we op het eiland Samos gelegen. Je kunt hier in de stadshaven of in de marina liggen. Wij hebben voor de marina gekozen omdat de stadskade super toeristisch is, maar dit is een dure beslissing geworden. De prijs per nacht was 49 euro, tot nu toe de duurste haven in Griekenland. De marina is dan ook maar 10% gevuld met boten met een vaste ligplaats en 1 passant, dat waren wij. Wij zijn 20 jaar geleden ook op Samos geweest maar de leeftijd gaat toch mee spelen dus konden wij ons nu niet meer herinneren of we ook in dit havenplaatsje waren geweest.
Donderdagmorgen in de marina 80 liter diesel getankt en op pad naar het eiland Fournoi, op zoek naar een baai. Onderweg veel wind dus we hebben lekker kunnen zeilen. Yvonne vroeg of het ook wat minder schuin kon, het water staat al een uur tot aan de rand van het gangbord en daar had ze wel gelijk in, dus hebben we de zeilen gereefd. Twee keer dolfijnen onder en langs de boot en een opspringende zwaardvis waargenomen. Een goede nacht doorgebracht in de baai al zag dat in de eerste instantie niet naar uit. Meerdere donkere wolken met weerlichten boven de baai maar we hebben er geen last van gehad.
Patmos heeft een leuk oud centrum, morgen gaan we een scooter huren om het eiland verder te verkennen en we overwegen om hier nog een paar dagen te blijven want het weekend voorspeld veel wind 8 Bf. Zonnige groetjes uit Patmos Jos en Yvonne.

  • 14 Juni 2013 - 18:20

    Mirjam:

    Haïti Jos en Yvonne

    Wel leuk hè al die eilanden jammer van de harde wind nu fijn weekend groetjes Thijs en Mirjam

  • 14 Juni 2013 - 21:15

    Richard En Jessica:

    He Jos en Yvonne,

    Alles goed met jullie? Echt leuk om jullie verhaaltjes te lezen ik krijg gelijk zin in de vakantie maar ja wij moeten nog ff wachten. Bij ons gaat alles goed hoor alleen Ries heeft een klein fietsongelukje gehad (met mountainbiken). Hij heeft zijn sleutelbeen gebroken dus dat is niet echt lekker maar ja ik doe volgende keer toch zijn zijwieltjes er maar weer onder ha ha ha.. Hij zit nu twee weken in een soort mitella en heeft het de eerste week het niet echt naar zijn zin gehad. Toch besloten om het te laten opereren en dat gaat a.s. woensdag gebeuren. Dan weten we tenminste zeker dat hij later geen last krijgt. Dus we gaan het wel zien. Voorlopig is hij denk ik nog wel thuis een voordeel hij kan lekker uitrusten hi hi. en de kids vinden het echt gezellig minder dat hij niet kan werken is op het moment druk maar ja het is niet anders. Ik ben ook gezellig thuis mijn baan is ten einde. Het bedrijf heeft crisis dus was er geen werk meer voor mij. Ik vind het wel jammer was toch super zo'n jobje in combi met de kinderen. Gelukkig heb ik genoeg om handen het verzorgen van mijn mannetje en veel helpen op school dus ik verveel me echt niet. Nou ik wens jullie nog veel plezier en tot mails.

    Groetjes,
    Jessica, Richard, Justin, Lisa en Indy xxxxxxxxxx

  • 15 Juni 2013 - 06:44

    Astrid:

    hallo,ik ben blij dat alles goed gaat met jullie.Die wind blijft maar gaan.Maar ja dat is hier ook.Leuk he,met die Dolfijnen en die Zwaardvis,dat is toch weer een mooie belevenis.Wij hebben gisteravond lekker,Kreeft,gegeten.Weet je wel,voor een bepaald bedrag kan je eten zoveel je wil.Nou dan weet je het wel he.Nou thuis alles goed.Nog veel plezier,en ik hoor en zie jullie wel.Gr.Astrid xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Naxos

Zeilreis 2013

Zeilreis door Griekenland

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

Port St. Louis, Frankrijk

20 Juni 2014

Rome

12 Juni 2014

Izola di Procida

05 Juni 2014

Millazzo

29 Mei 2014

Rocccella Ionica
Jos & Yvonne

Actief sinds 31 Maart 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 35545

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Oktober 2013

Zeilreis 2013

07 Mei 2012 - 04 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: