Umag - Reisverslag uit Umag, Kroatië van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Umag - Reisverslag uit Umag, Kroatië van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Umag

Door: FOUREYES

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

15 Mei 2012 | Kroatië, Umag

Dinsdag 15 mei 2012
Om 7 uur opgestaan om alles gereed te maken voor vertrek. Het weer is zonnig, maar geen wind. Na het passeren van de havenuitgang toch de zeilen gehesen, alles staat er goed bij. Na 15 minuten alles gestreken, max. snelheid op zeil 1,5 knopen, dus motoren.

Onderweg de vlag van Slovenië verwisseld voor de vlag van Kroatië. En niet te vergeten de Q-vlag (geel), de betekenis van deze vlag is dat je aangeeft dat je nog niet ingeschreven bent bij de douanen.

Over het inklaren hadden wij vele verhalen gelezen, onvriendelijke mensen en lange wachttijden. Maar wij beleefde het anders, eerst langs de politie voor de bemanninglijst en pasporten, daarna na een jonge dame die ons 275 euro aftroggelde, de boot mag nu 12 maanden in Kroatië blijven, de bemanning 90 dagen, dit alles duurde maar 10 minuten. Boekhoudkundig gaat het niet goed, er gaat meer uit dan er in komt, dit voor de collega’s van Yvonne.

Umag is een toeristisch stadje en bestaat uit restaurants en koffiebars. Het is 20 minuten lopen vanaf de haven. We zijn nog in conclaaf of we morgen vertrekken richting Vrsar, de weersberichten geven regen en veel wind 40-60 knopen, afwachten dus. De niet zeilers kunnen op internet opzoeken hoeveel een knoop is, hebben jullie ook wat te doen.

Woensdag 16 mei 2012
Verwaaid in Umag, het regent pijpenstelen van 8.00 tot 20.00 en er staat een krachtige wind.

• 18 Mei 2012 - 08:32

Mirjam:

ha zeilers wel wind geen wind dat hoort er bij he volgens de weersberichten hebben julle nu goed weer tot zondag dag fijne dag
    Thijs en Mirjam