Veruda - Reisverslag uit Veruda, Kroatië van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Veruda - Reisverslag uit Veruda, Kroatië van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Veruda

Door: FOUREYES

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

19 Mei 2012 | Kroatië, Veruda

Zaterdag 19 mei 2012
Van Vrsar naar Veruda, weinig wind, dus mooi tijd om ons nieuwe speeltje uit te proberende, de gennacker. Voor de niet zeilers, dit is een zeil voor weinig wind, met een grote oppervlakte. Wij hebben dit zeil nieuw gekocht maar nog nooit gebruikt, de maatvoering is goed en het zeilt uitstekend.
Plotseling dook er een school dolfijnen naast de boot op, een gratis show, de ene sprong nog hoger dan de ander. Helaas geen camera in aanslag, volgende keer beter.
Om de haven op te roepen en een plaatst aan te vragen maak je in Kroatië gebruik van de marifoon kanaal 17. Alleen in deze haven luisteren ze er niet na, dus uiteindelijk zelf maar een plekje uitgezocht, tussen charter schepen.
Het weer is hier nu wisselvallig, bewolkt en af en toe regen, voor maandag is er windkracht 8 voorspeld, wij hadden het weer beter verwacht.
Wij gaan nu het deel Istrie verlaten om vervolgens naar de eilandengroep van Kvarner te gaan. De steden Porec, Rovinj en Pula hebben wij niet bezocht omdat wij deze afgelopen jaar met onze zeilvakantie (met Piet) al hebben aangedaan.

• 21 Mei 2012 - 16:46

Piet Van Dijk:

Zo die genaker staat er mooi bij, maar niet te gebruiken bij windkracht 8. Leuk om te zien dat alles zo voorspoedig gaat. Ik heb mijn 2e zeildag van dit jaar afgelopen weekend gemaakt in prettig gezelschap. Ga jullie goed en houden contact.

• 21 Mei 2012 - 17:47

Mirjam:

Hooi zeilers
    Jullie hebben toch redelijk weer
    hier gaat het ook wel maar het is pas
    mei de zomer komt nog, alles maar uit
    proberen hebben jullie al meer Ned
    zeilers ontmoet bij ons luistert de havenmeester ook niet naar de mariefoon dus zoek je het maar uit
    dag fijne avond Groetjes Thijs en Mirjam

• 22 Mei 2012 - 05:36

Andrea:

Hoi Jos en Yvon,
    Wat ziet het er heerlijk uit!! Ik mis je autootje wel 's morgens op de parkeerplaats, maar jij bent heerlijk aan het genieten!
    Hier gaat alles z'n gangetje.
    Erg leuk om jullie reisverslag te lezen!
    XXX Dré

• 23 Mei 2012 - 05:10

Marc:

Hallo stelletje zeilers hahaha ziet er goed uit !!! ;-)
    Bon voyage

• 23 Mei 2012 - 20:06

Astrid:

Hallo,even berichtje van mij.ik hoop dat alles goed gaat,en dat het weer ook mooi is.nou hier is het eindelijk ook mooi ,lekker warm,petra en Karel zijn ook weer thuis ben blij toe want het was nu wel heel erg stil.zonder jullie allemaal.ik hoop snel weer wat te horen van jullie.thuis alles oké.nou heel veel kusjes en liefs van mij xxxxxxxx

• 26 Mei 2012 - 21:33

Jenny:

Hallo beiden,

Fijn te lezen dat het zo goed met jullie gaat. De verhalen zijn leuk en de foto's prachtig. Niet te geloven dat het nu allemaal echt is! Wat een prachtig zeil, mooie kleuren, geen wonder dat die dolfijnen even kwamen kijken. Super leuk.

Blij voorzichtig.

Liefs, Jenny