Het eiland Poros - Reisverslag uit Póros, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu Het eiland Poros - Reisverslag uit Póros, Griekenland van Jos & Yvonne - WaarBenJij.nu

Het eiland Poros

Blijf op de hoogte en volg Jos & Yvonne

12 Juli 2013 | Griekenland, Póros

Vrijdag 12 juli
Zondag zijn we vertrokken uit Paros, de weervoorspellingen zagen er goed uit. Na een uurtje varen werd de wind steeds krachtiger tot 7 Bf, golven bereikte een hoogte van 3-4 meter. Eindelijk bereikte we het eiland Sifnos ten zuidwesten van Paros. Het plaatsje Kamares heeft een kleine stadshaven maar het is er wel leuk. Veel toeristen voor zo’n klein eiland.
De volgende dag weer op pad, de route via het eiland Serifos naar het eiland Kithnos. Daar zijn we dus niet aangekomen. Weer na een uurtje windkracht 8 Bf met nog hogere golven. Dan maar een schuilbaai opzoeken op het eiland Serifos. Het laatste stuk moesten we tegen de wind in, het hoge temperatuuralarm van de motor ging af. Dan maar gas terug en langzaam naar de baai varen. In de baai 5 keer geprobeerd te ankeren maar het anker hield niet omdat de storm in de baai stond. Wat nu? Dan maar proberen in de volgende baai. Gelukkig ging het hier veel goed, s’nachts veel de wind weg maar om 4.30 trok de wind weer aan. Daar zaten we in de kuip met een kop koffie. Om 7 uur vertrokken met storm en we hebben de beslissing gemaakt om hier uit dit gebied zo snel mogelijk weg te wezen. Dan maar oversteken naar het eiland Poros, 55 Nm verder. Daar moet de wind maar vooral de golven minder zijn. We hebben er 9.30 uur overgedaan, veel aan de wind en tegen de wind in. Grootzeil heeft schade op gelopen door de storm maar is te repareren. Als we naar de Cyclade voor vakantie dan pakken we het vliegtuig wel.
Nu liggen we al weer een paar dagen rustig op het eiland Poros.
De planning is om zondag naar Methana te vertrekken en daar willen we minimaal een week blijven voor onderhoud aan de boot. Ook ga ik op zoek naar een 30 meter extra ankerketting.
Temperatuur op Poros 39 graden.

• 12 Juli 2013 - 17:17

Mirjam :

Hooi lekker genieten nu en het volgende stuk minder windt hè
    Hier lekker weer maar geen 39 graden zo rond de 20 25 is voor ons genoeg
    Daggggggggggg (Groetjes Thijs en mirjam

• 12 Juli 2013 - 22:12

Petra:

Jezus,blijven jullie doorgaan,ik schrik 'm elke keer rot.Wat 'n verhaal,ben wel blij dat alles goed afgelopen is. Leuk zo'n vakantie!!! Je maakt nog eens wat mee! Xxxx